Historie S.S.S. Voorthuizen

In de kerk van de Nederlands Gereformeerde kerk aan de Hoofdstraat is de Chr. Gymnastiekvereniging S.S.S.
in 1930 begonnen.

Op 5 juni 1930 hadden de onderwijzers van de Geref. School de heren Griffioen en Wieten enkele andere mensen bereid gevonden om een tijdelijk bestuur te vormen.

De vereniging begon met 23 leden en op de eerste jaarvergadering was dit tot 70 gestegen. Tijdens deze vergadering op 4 maart 1931 werd ook voor de naam S.S.S. (Sport Staalt Spieren) gekozen.

Vanwege de oorlog is per 12 juni 1942 de vereniging stil gelegd. Na de oorlog is per 26 oktober 1945 de vereniging “heropgericht”.

Er werd geoefend bij “de Boerenbond” en de uitvoeringen werden in de zaal bij “de Vergulde Wagen” gegeven. De vereniging heeft ook jaren gebruik gemaakt van het verenigingsgebouw “Pro Rege”. In de jaren vijftig en zestig werden de uitvoeringen gegeven op het grasveld/sportterrein naast het verenigingsgebouw “Pro Rege” aan de Wheemstraat.

In 1955 werd het gymlokaal “de Brug” betrokken. Toen de toenmalige MAVO in 1995 werd opgeheven dreigde een einde te komen aan het voortbestaan van S.S.S. maar gelukkig heeft de gemeente Barneveld toen speciaal voor S.S.S. de zaal aangekocht.

Per 1995 vinden de trainingen en onderlinge wedstrijden in “het Trefpunt” plaats.

In 2005 werd het 75-jarige jubileum gevierd. In juni dat jaar werd een weekend feest gehouden. Toen is ook de tumbling baan in ons bezit gekomen.

Winkelmand

Winkelwagentje is leeg