Techniektraining

Techniek uur is een extra uur in de week turnen voor iedereen die op turnen zit. De inhoud van de les is anders dan de recreatielessen. Tijdens het techniek uur wordt de focus gelegd op het aanleren van losse elementen. Complete oefeningen worden dus niet geoefend tijdens les, maar alleen losse elementen. Hierbij moet u denken aan een radslag, handstand, arabier, overslag, buikdraai maar ook het zwaaien aan de hoge legger van de brug. Meestal wordt een element twee weken achter elkaar geoefend en wordt daarna weer iets anders aangeleerd. Regelmatig komen de elementen terug, zodat de techniek goed geoefend blijft worden. Daarnaast begint de groep met een warming-up onder leiding van de trainsters. De groep is divers in leeftijd en niveau, maar dit kan ook erg goed binnen het techniek uur. Elementen worden altijd aangeleerd door middel van kleine oefeningen. Deze oefeningen kunnen makkelijk gemaakt worden, maar ook moeilijk. Zo kan iedereen aan de slag binnen techniek uur.

Dus of uw kind nog maar net op turnen zit of al langer, voor het techniek uur maakt dat niet uit. Het voordeel van een techniek uur is dat uw kind op haar/zijn eigen niveau meer technische tips krijgt over de uitvoeringen van elementen wat uw kind verder kan helpen in het aanleren van allerlei verschillende elementen binnen haar/zijn eigen oefeningen.

Locatie waar de lessen worden gegeven

Sporthal: de Eng
Rochetstraat 2
3781CZ Voorthuizen

Leiding
Michelle Dekker

Tijden
Voor de kosten verwijzen wij u naar de pagina contributie.

Voor de tijden van de lessen verwijzen wij u naar de pagina lesrooster.

Als u zich wilt aanmelden dan verwijzen wij u naar de pagina aanmelden.

Contactformulier techniektraining

Heeft u een vraag voor techniektraining dan kan dat via onderstaand formulier. Wij proberen z.s.m. te reageren. Mocht u zich voor een les willen afmelden dan kan dat ook via onderstaande formulier.

Winkelmand

Winkelwagentje is leeg