Gymmieturnen 24 maart

Onze gymvereniging heeft een aantal jaar geleden het Gymmieturnen geïntroduceerd. Dit is een manier om de jonge kinderen te belonen voor de prestaties die ze leveren tijdens de gymles. Graag geven we hierover wat uitleg.

Een aantal jaar geleden konden de kinderen van onze vereniging, die nog niet aan bondswedstrijden mochten deelnemen, thuis niet laten zien wat zij tijdens de gymles hadden geleerd en gepresteerd. Met de invoering van Gymmieturnen kwam hierin verandering. Kinderen van 6 tot 8 jaar kunnen nu Gymmies (een soort flippo’s) verdienen en die kunnen ze dan opbergen in een prachtige Gymmie-bewaarmap.

Gymmieturnen is een landelijke activiteit, ontwikkeld door de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie (KNGU: www.kngu.nl).

In totaal zijn er 33 oefeningen (11 onderdelen, elk bestaande uit 3 oefeningen) en kunnen de kinderen in 2 middagen evenzoveel Gymmies verdienen. Daarnaast krijgen ze na elke tiende Gymmie ook een bronzen, zilveren of een gouden Gymmie. Op 24 Maart 2018 gaan we weer Gymmieturnen!!!! Let op! In maart kunnen alleen flippo’s behaald worden voor de volgende 5 onderdelen:

Balanceren, Flanken, Kip, Reus, Salto achterover en Vrije sprongen.

Het is de bedoeling om het Gymmieturnen verderop in het seizoen te herhalen, zodat de kinderen dan de kans krijgen om de overige Gymmies te behalen voor een volle map. Heeft uw kind al een start gemaakt met Gymmieturnen, dan mag hij/zij (ongeacht de leeftijd) dit altijd afmaken.

Aanmelden kan tot en met uiterlijk 16 Maart 2018

De kosten om deel te nemen aan de eerste keer Gymmieturnen bedraagt eenmalig € 5,- . Daarvoor krijgt uw kind een Gymmie-bewaarmap en flippo’s. Doet uw kind voor de 2e of 3e keer mee, dan betaalt u dus niets. Tijdschema volgt kort voor het Gymmieturnen. De verwachting is dat we rond 14.00 uur kunnen starten, we hopen rond 16.00 uur te eindigen. Er bestaat een kans bij veel aanmeldingen dat we de groep in tweeën splitsen. De tijden kunnen dan iets afwijken. Via de mail houden we u hiervan op de hoogte.

Met vriendelijke groet,
De activiteitencommissie van SSS